Türk mobilya endüstrisinin tasarım odaklı vizyonu, 19-21 Eylül tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Furnishings & Design Istanbul (FDI) fuarında gözler önüne serildi. Bu fuar, iç mekân ekosistemlerini bir araya getirirken, tasarımcılar ve üreticiler arasında önemli bir köprü yarattı.
MOSFED (Mobilya Dernekleri Federasyonu) tarafından organize edilen ve Türk mobilya sektörünün yenilikçi üretimlerini ön plana çıkaran FDI, mimarlar, iç mimarlar, endüstriyel tasarımcılar, üreticiler ve tasarıma ilgi duyan birçok kişiyi bir araya getirdi. Fuar, tasarım, üretim ve vizyon anlamında sektöre büyük katkı sağladı.
MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, fuarı "tasarım ve zihinsel dönüşüm fuarı" olarak tanımlarken, T.C. Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür Volkan Ağar da FDI’nın mobilya sektörünün rekabet gücüne önemli bir katkı sunduğunu dile getirdi.
“Tasarım Yeniden İstanbul’da” mottosuyla düzenlenen fuarda mobilya, aydınlatma, ev tekstili ve aksesuar gibi geniş bir yelpazede tasarım ürünleri sergilendi. Aynı zamanda düzenlenen sempozyumlarla sektörün geleceği ve yenilikçi fikirler ele alındı.
Mobilya Sektöründe İhracatın Gücü
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, mobilya sektörünün 2024 itibarıyla 15 binden fazla ihracatçı firmaya ulaştığını ifade etti. Bu yılın ilk sekiz ayında ise ihracatta istikrarlı bir artış yaşandı. Irak en büyük ihracat pazarı olurken, Almanya ve Fransa da önemli ihracat pazarları arasında yer aldı.
MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, Türk mobilya sektörünün son 20 yılda büyük atılımlar yaparak hem üretimde hem de ihracatta önemli başarılara imza attığını vurguladı. Gelecek hedeflerinin arasında Türk mobilya markalarının dünyada vazgeçilmez hale gelmesi ve ihracatta dünyanın en büyük ilk beş ülkesi arasına girmek bulunuyor. Bunun için tasarım ve inovasyonun sektörde daha da güçlenmesi gerektiğini ifade etti.
Günlük 200 Milyar "Reels" İzleniyor
Meta platformları (Facebook ve Instagram) her gün milyarlarca insanın fikir, fotoğraf ve video paylaştığı mecralar arasında. Özellikle "Reels" videoları son dönemde büyük bir ilgi görüyor. Meta yetkililerine göre, her gün 200 milyar Reels izleniyor ve 3,5 milyardan fazla Reels videosu yeniden paylaşılıyor.
Meta'nın yaptığı araştırmalara göre, Reels kullanıcıları genellikle eğlence, iyi vakit geçirme ve can sıkıntısını gidermek amacıyla bu videoları izliyor. Ayrıca, Reels videolarının yüzde 80’i sesli olarak izleniyor ve kullanıcıların büyük bir kısmı izledikleri videolar sonrasında o hesabı takip ediyor.