Küresel ekonomideki zorluklar ve iç pazardaki enflasyon baskısı, mobilya satışlarını olumsuz yönde etkilemiş durumda. 2023’te iç satışların adet olarak %15 düşmesi, Masko, Modoko ve Mobiliyum gibi mobilya çarşılarını harekete geçirdi. Yılın ikinci yarısında satışları artırmayı hedefleyen bu çarşılar, çeşitli kampanyalar yaratarak müşterileri çekmeye çalışıyor.
Düğün Sezonu Beklentileri Karşılamadı
Her yıl yaz aylarında düğün sezonunun başlamasıyla hareketlenen mobilya sektörü, bu yıl beklentilerin altında kalmış durumda. Enflasyonist baskı ve kredi kartı taksit sınırlamaları, mobilya alımlarını düşürmüş durumda. Düğün sezonunda beklediğini bulamayan mobilya çarşıları, yüzde 50 indirim ve maliyetine satışlar gibi kampanyalarla satışları artırmayı amaçlıyor. Modoko Başkanı Koray Çalışkan, "Şimdi mobilya almanın tam zamanı. Maliyetine satışlar yapıyoruz" dedi.
Masko'da Ekonomik Sıkıntılar ve Çözüm Arayışları
İstanbul İkitelli’deki Masko Mobilya Kenti, 778 mağazasıyla ekonomik sıkıntıları kampanyalarla aşmaya çalışıyor. Masko Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Mutlu, "İhracat cirolarımız düştü. Döviz kurunun sabit kalması ve emtia fiyatlarının artması bizi olumsuz etkiledi" dedi. Masko, 100 bin konuta indirim kataloğu dağıtarak reklam çalışmalarına devam ediyor.
Modoko'dan Evlilik Paketi ile Can Suyu
Türkiye'nin önde gelen mobilya ticaret merkezlerinden Modoko, 350 mağazasıyla çeşitli indirim ve cazip fiyat avantajları sağlıyor. Geçen ay başlatılan "Modoko Sanal Çadır Günleri" ile evlenecek çiftlere %55’e kadar varan indirimler sunuluyor. Modoko Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan, "Mobilya almak isteyenlerin alım güçlerini artırmak için kampanya düzenledik" dedi.
Mobiliyum AVM'den Üyelere Destek
İnegöl’de bulunan Mobiliyum AVM, 225 bin metrekare kapalı alanı ve 200 mağazasıyla faaliyet gösteriyor. 150’nin üzerinde ülkeye ihracat yapan Mobiliyum, Türkiye mobilya üretiminin %70’ini karşılıyor. Yönetim, haziran ayında iç pazardaki düşüşü ele alarak üyelerine destek ziyaretleri yapacak.
Mobilya sektörü, kampanyalar ve indirimlerle zorlu ekonomik şartlarda ayakta kalmaya çalışıyor. Yılın ikinci yarısında satışların artması ve sektörün toparlanması umut ediliyor.