Halk Yatırım, Doğanlar Mobilya (DGNMO) için hedef fiyatını ve tavsiyesini güncellediğini duyurdu. Şirket, DGNMO için hedef fiyatını 16,52 TL'den 20,26 TL'ye yükseltti ve "al" tavsiyesini korudu.
Raporda şu detaylara yer verildi:
Güçlü Finansal Performans
2023 Yılı Net Karı: Doğanlar Mobilya, 2023 yılında net karını %75 artırarak 718 milyon TL'ye kadar ulaştı. Bu artışta güçlü operasyonel karlılık ve 310,8 milyon TL’lik parasal kazancı etkili oldu.
TMS 29 Hariç Net Kar: TMS 29 muhasebe standartları hariç net kar %77 artışla 318 milyon TL olarak gerçekleştiği kaydedildi. Ancak 4. çeyrekte, TMS 29 hariç 21 milyon TL net kar beklentisinin aksine, 32 milyon TL’lik net zarar açıklandı. Bu zararda artan vergi gideri etkili oldu.
Enflasyon Muhasebesi ve Marj Analizi
Net Kar Marjı: Enflasyon muhasebesi hariç yıllık bazda 0,1 puanlık bir düşüş, dâhil edilmesiyle birlikte 2,7 puan artış görüldü.
FAVÖK Marjı: Enflasyon muhasebesi hariç yıllık 0,9 puanlık bir düşüş, dâhil edilmesiyle ise 0,2 puanlık bir düşüş kaydedildi. Bu sonuçların hisse performansına olumlu yansıması bekleniyor.
Ciro Büyümesi ve Pazar Payı
2023 Yılı Satış Gelirleri: TMS 29 hariç yıllık %80 artışla 6,9 milyar TL, dâhil edilmesiyle %17 artışla 8,8 milyar TL olarak gerçekleşti.
4Ç23 Net Satış Gelirleri: Beklentilerin üzerinde yıllık %82 artışla 2,4 milyar TL'ye kadar ulaştı.
Operasyonel Gider Yönetimi
FAVÖK: TMS 29 hariç 4. çeyrekte %32 artışla 229 milyon TL FAVÖK elde edildiği kaydedildi. 2023 yılı toplamında ise %69 artışla 930 milyon TL'ye kadar ulaşıldı.
FAVÖK Marjı: TMS 29 hariç %13,5, dâhil edilmesiyle %15,8 olarak kaydedildi. 2022 yılı FAVÖK rakamları revize edilerek 550 milyon TL'den 1,2 milyar TL'ye kadar yükseldi.
2024 Beklentileri
Doğanlar Mobilya, TMS 29 etkisi hariç 2024 yılı için konsolide satış gelirlerini 11,2 milyar TL ± %3, FAVÖK marjını %14-15 ve yatırım harcamalarının satış gelirlerine oranını %5-6 olarak tahmin ediliyor.
Sonuç ve Değerlendirme
Doğanlar Mobilya için 16,52 TL seviyesindeki 12 aylık hedef fiyat 20,26 TL'ye revize edilerek "AL" tavsiyesi korunmuş. Mağaza ve bayi ağının genişletilmesi, artan ihracat hacmi ve çeşitlendirilmiş ürün segmenti, şirketin gelecekteki büyüme potansiyelini destekleyen unsurlar olarak vurgulanmış.