Tepe Home Genel Müdürü Levent Çapan, 2024 yılı mobilya trendleri ve tüketici eğilimleri hakkında bazı önemli açıklamalarda bulundu. Çapan, son yıllarda küçük yaşam alanlarına uygun mobilyaların büyük bir rağbet gördüğüne dikkat çekti. Günümüz dekorasyon eğilimlerinin işlevsellik, sadelik ve modern çizgiler üzerine şekillendiğini ifade eden Çapan, değişen yaşam tarzlarının mobilya seçimlerini de etkilediğini vurguladı.
Çok Amaçlı ve Modüler Mobilyalar
Çapan, “Son yıllarda küçük yaşam alanlarına uygun, çok amaçlı ve modüler mobilyaların büyük ilgi gördüğünü gözlemliyoruz. Bu mobilyalar genellikle depolama çözümleri içermesi ve çeşitli ihtiyaçlara uyum sağlayacak şekilde esneklik sunması açısından tercih ediliyor. Otomatik açılma ve kapanma mekanizmaları, kablosuz şarj üniteleri gibi teknolojik detaylar ise mobilyaları daha işlevsel hale getiriyor,” ifadeleriyle mobilya seçiminde fonksiyonelliğin daha fazla ilgi gördüğünü dile getirdi.
Doğal Tonlar ve Biyofilik Dekorasyon
2024 yılı renk trendlerine de değinen Çapan, “Renk trendleri doğadan ilham alan doğal tonlar ve pastel renkleri içeriyor. Yumuşak hatlar, amorf ve organik formlar kullanılarak yaşam alanlarına doğal ve sıcak bir hava katılması amaçlanıyor. Son zamanlarda oldukça ön planda olan biyofilik dekorasyon, doğal malzemelerin kullanımını ve doğayla bağlantılı yaşam alanları oluşturmayı vurguluyor,” şeklinde konuştu.
Minimalist Tasarımlar ve Fonksiyonellik
Minimalist tasarımların 2024'te de ön plana çıkacağını belirten Çapan, “Mies Van der Rohe’nin ünlü sözü ‘Az çoktur’ ilkesine dayanan minimalist akım, kalabalıktan uzaklaşıp sadeleşerek, dingin ve huzurlu bir mekân oluşturmayı hedefliyor. Minimalist dekorasyonun en önemli unsurlarından biri fonksiyonellik. Hem alanın doğru bir şekilde kullanılması hem de eşyaların evde konforu artırmaya yönelik işlevsel olması önem taşımaktadır,” dedi.
Tüketici Tercihlerinde Kurumsal Firmalar Önde
2024'ün ikinci yarısında tüketici davranışlarına dair öngörülerini paylaşan Çapan, “Merkez Bankası'nın sıkı para politikaları ve kredi büyümesinin kontrol altında tutulması, iç talepte yavaşlamayı beraberinde getirecektir. Ekonomik belirsizlikler ve yüksek enflasyon, bireylerin harcamalarını daha dikkatli yapmalarına neden olacak. Bu dönemde fiyat-performans ürünlerine olan talebin artması ve tüketicilerin kaliteye daha fazla önem vereceği öngörülüyor. Ayrıca, tüketicilerin üründe ve teslimatta güvence arayışı; küçük veya orta ölçekli şirketler yerine büyük, güvenilir ve kurumsal firmaların daha çok tercih edileceği de beklentiler arasında yer alıyor,” sözleriyle alım gücünün mobilya tercihleri üzerindeki etkisine değindi.