Türk Mobilya Sektörünün 2026 İhracat Hedefi: 5 Milyar Doları Aşmak

Türk Mobilya Sektörünün 2026 İhracat Hedefi: 5 Milyar Doları Aşmak

Türk mobilya sektörü, yılı 4,5 milyar doların üzerinde ihracatla tamamlamaya hazırlanıyor. Sektörün hedefi ise 2026 yılında 5 milyar dolar barajını aşmak. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili ve Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, bu hedefin detaylarını İnegöl’de düzenlenen 53. MODEF EXPO Uluslararası İnegöl Mobilya Fuarı’nda paylaştı.

“200 ülkeye ihracat yapan güçlü bir sektörüz”

Ahmet Güleç, Türk mobilya sektörünün bugün 200 ülkeye ihracat yaptığını belirterek şunları söyledi:

“Mobilya sektörümüz her geçen gün kendini geliştiriyor. Bu yılı 4,5–4,6 milyar dolar aralığında tamamlayacağız. 2030 hedefimiz ise 12 milyar dolar. Bunu başarabilmemiz için mevcut pazarları kaybetmememiz ve verimliliği ön planda tutmamız gerekiyor.”

Güleç, Türk mobilyasının tasarım ve kalite açısından dünya çapında tanındığını, ancak rekabetin yoğun olduğu pazarlarda istikrarın korunmasının büyük önem taşıdığını da vurguladı.

“Türkiye’nin ihracat payını 4 kat artırdık”

MOSFED Başkanı, son 25 yılda sektörün büyük bir dönüşüm geçirdiğini belirterek, Türkiye’nin dünya mobilya ticaretinden aldığı payın %2 seviyesine yükseldiğini ifade etti:

“Son 20 yılda Türkiye’nin genel ihracatındaki payımızı 4 kat artırdık. Yüzde 80 yerli üretim oranına sahip, tasarım odaklı ve istihdam dostu bir sektörüz. Aynı zamanda kilogram başına ihracat değerimizi de yükselterek ülke ekonomisine daha fazla katkı sağlıyoruz.”

“5 milyar dolar hedefi için umutlu bir tablo var”

Ahmet Güleç, Orta Doğu’daki istikrarın ve Ukrayna-Rusya savaşının sona ermesinin ihracat artışına olumlu yansıyacağını söyledi:

“Bu iki gelişme olumlu ilerlerse, önümüzdeki yıl ihracatımız dolar bazında yüzde 10 artışla 5 milyar doları aşacak.”

“ABD, Afrika ve Avrupa pazarları öncelikli hedeflerimiz”

ABD’nin dünyanın en büyük pazarı olduğunu belirten Güleç, Türk mobilyası için ABD, Afrika ve Türk Cumhuriyetleri’nin öncelikli hedef pazarlar olduğunu söyledi. Ana pazarın ise %50 oranında Avrupa Birliği ülkeleri olduğunu kaydeden Güleç, sürdürülebilirlik, yeşil üretim ve belgeli ticaretin sektörün geleceğinde belirleyici olacağını vurguladı.

Önceki Haber Skyland HOM ve A GOOD IDEA: LAB, Genç Tasarımcıları Sektörle Buluşturuyor
Benzer Haberler
Rastgele Oku