İstanbul merkezli plastik bahçe mobilyaları üreticisi Siesta, ABD pazarındaki büyümesini sürdürerek 2024 yılında ihracat hedefini 50 milyon dolara kadar çıkardığını açıkladı. Şirket, yaz Olimpiyatları ve Süveyş Kanalı'ndaki lojistik krizini fırsata dönüştürmeyi hedefliyor.
Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Işıldar, Siesta'nın İstanbul Büyükçekmece'den 100 ülkeye ihracat yaptığını dile getirdi. Siesta, Türkiye'nin plastik mobilya ihracatının yarısını tek başına gerçekleştiriyor. Özellikle ABD, Avrupa Birliği ülkeleri ve Avustralya gibi pazarlara odaklanan firma, 2023 yılında 40 milyon dolara yakın ihracat gerçekleştirmişti.
Miami'deki 20 bin metrekarelik depo alanıyla ABD pazarına odaklanan Siesta, Güney Amerika pazarında da oldukça ilgi görüyor. Tuncay Işıldar, Paris 2024 Yaz Olimpiyatları ve UEFA Euro 2024 Almanya Avrupa Futbol Şampiyonası'nın şirket için önemli bir ivme sağlayacağını belirtiyor.
2024 yılında iç piyasadaki daralmanın etkilerine dikkat çeken Işıldar, Süveyş Kanalı'ndaki lojistik krizinin Türkiye için bir fırsat olabileceğine işaret ediyor. Bu durumun Türkiye'yi AB ülkelerine mallarını daha uygun fiyatlarla sağlayacak bir konuma getireceğini ifade ediyor.
Siesta'nın 2024 yılındaki hedefi, ihracat hamleleriyle birlikte kurlara bağlı olarak yaklaşık 2 milyar TL ciro elde etmek. Şirket, teknoloji ve tasarıma odaklanarak yatırımlarını sürdürecek ve üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor. Siesta, plastik bahçe mobilya sektörünün yüzde 50'sini temsil ediyor ve her yıl yüzde 10 büyüme hızına sahip.