Saloni A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özbek, ekonomik zorluklara rağmen şirketin istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğini ifade ediyor. Özbek, piyasa koşullarındaki dalgalanmalara rağmen müşteri memnuniyetini ve uzun vadeli sürdürülebilirliği ön planda tuttuklarına dikkat çekti.
Saloni A.Ş.'den İş Ortaklarına Mesaj
Haluk Özbek, piyasa koşulları ve şirketin aldığı önlemler hakkında iş ortakları ve tedarikçilere bir yazı iletti. Yazıda, Türkiye'deki enflasyon ve sıkı para politikalarının yarattığı zorlukların farkında olduklarını belirten Özbek, maliyetlerin arttığını ve müşteri satın alma gücünün azaldığını belirtti. Ancak tüm bu zorlukların geçici olduğunu ve şirketin fiyat politikasında büyük artışlardan kaçındığını söyledi.
Düşük Karlılık Politikası
Özbek, iç ve dış pazarlarda rekabetçi kalabilmek için karlılıktan feragat ettiklerini ve düşük karlılıkla satış yapmaya devam ettiklerini ifade etti. Bu stratejinin, üretim ve satış gücünü koruyarak gelecekteki fırsatlara hazırlıklı olmalarını sağladığını vurguladı. Ayrıca, düşük karlılıkla çalışma fedakarlığını iş ortaklarından da beklediklerini ifade etti.
Yurtdışı Pazarlarda Büyüme
Pandemi sonrası zorluklara rağmen, ihracat ekibini iki katına çıkararak yurtdışındaki müşterilere daha fazla hizmet verdiklerini belirten Özbek, düşük karlılık politikası sayesinde ihracatlarını artırdıklarını belirtti. Döviz kurlarının düşük olmasının geçici olduğunu düşünerek, fiyatlarını artırmadan hizmet vermeye devam ettiklerini ekledi.
Yatırımlar ve Gelecek Planları
Özbek, yakın gelecekte iç ve dış pazarların toparlanacağını düşündüklerini ve bu nedenle yeni showroom yatırımlarına devam ettiklerini ifade etti. Bursa'da 7 milyon USD yatırımla 4000 m2'lik yeni bir showroom açacaklarını ve bu merkezde hem toptan hem de perakende satışlar yapacaklarını belirtti. Ayrıca, Türkiye genelinde reklam çalışmaları başlatarak marka bilinirliğini artırmayı planladıklarını söyledi.
İş Ortakları İçin Değer
Son olarak Özbek, Saloni Mobilya olarak iş ortaklarının sağladığı malzeme ve hizmetlerin aracısı olduklarını ve satış kanallarını koruyup artırmanın tüm ortakların üretim ve karlılığına katkı sağlayacağını belirtti. Verimsiz üretim maliyetlerinin, piyasa koşullarının sebep olduğu maliyet artışlarından daha zararlı olduğunu vurgulayarak, şok fiyat artışlarından kaçınmanın önemine dikkat çekti.