Mobilya sektöründe talep artışına rağmen, döviz kuru Türkiye'nin ihracatçılarını zora sokuyor. Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) Başkanı Onur Kılıçer, sektörde talebin yükseldiğini ancak fiyat rekabetinde geride kaldıklarına dikkat çekerek, maliyetleri kontrol altına alabilmek için döviz kurlarının enflasyonla paralel seyretmesi gerektiği vurgusunda bulundu.
Nisan ayında Türkiye'nin mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı miktar bazında %12,8 artış gösterirken, değer bazında %6,5 azalış kaydetti ve 586 milyon doları buldu. Kılıçer, ihracatta talebin arttığını ancak değer bazında aynı performansın olmadığına dikkat çekerek, fiyat rekabetçiliğini korumak için uygun fiyatlar sunmak zorunda kaldıklarını ifadelerine yer verdi.
AKAMİB'in nisan ayı ihracatında %14,7'lik bir düşüşle 58 milyon 198 bin dolarlık bir rakama kadar ulaşıldı. Ancak yılın ilk dört ayında sektör genelindeki ihracat %2,5 azalırken, AKAMİB bu dönemde %4,2’lik bir artış kaydetti.
Özellikle ABD'nin mobilya talebindeki artışı dikkat çekiciydi. Ocak-Nisan döneminde ABD'ye yapılan ihracat miktar bazında %90, değerde ise %37’lik bir büyüme kaydedildi. Ancak sektör, artan girdi maliyetlerine karşın döviz kurlarının aynı oranda artmamasından kaynaklı zorluklarla karşı karşıya kalıyor. Kılıçer, maliyetleri kontrol altında tutmak için döviz kurlarının enflasyonla paralel seyretmesi gerektiğini ve bunun ihracatın değer bazında da artışa destek olacağına vurgu yaptı.