Mobilya Sektörü Genel İhracatta Daralırken, AKAMİB Büyümeye Devam Ediyor

Mobilya Sektörü Genel İhracatta Daralırken, AKAMİB Büyümeye Devam Ediyor

Türkiye’nin mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı mayıs ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,8 düşerek 723 milyon dolara gerilerken, Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) pozitif ayrıştı. AKAMİB’in mayıs ayı ihracatı yüzde 9 artışla 90,5 milyon doları aşarken, yılın ilk beş ayında ise yüzde 8,5 büyüme kaydedildi.

Ortadoğu Pazarı İvme Kazandı

AKAMİB’in en fazla ihracat yaptığı ülke mayıs ayında Irak oldu. Irak’ı; Suriye, Almanya, ABD ve Fransa takip etti. Suriye’ye ihracat yüzde 130, Irak’a yüzde 71 ve Fas’a yüzde 31 oranında artış gösterdi. Türkiye geneli ihracatta ise ilk 5 pazar Irak, Birleşik Krallık, ABD, Fas ve İran olurken, İran’a yüzde 15, Irak’a ise yüzde 12’lik artış dikkat çekti.

“Maliyet Baskısı Rekabet Gücünü Zayıflatıyor”

Mayıs verilerini değerlendiren AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, birlik olarak elde edilen ihracat artışının sahada yürütülen pazarlama faaliyetlerinin başarılı yansıması olduğunu belirtti. Ancak sektör genelindeki daralmaya da dikkat çekti. Kılıçer, “Ürünlerimizin kalitesi ve tasarımı yüksek ancak fiyat avantajını kaybettiğimizde pazarlarda tercih edilme şansımız azalıyor. Girdi maliyetlerinin düşürülmesi ve destek mekanizmalarının güncellenmesi büyük önem taşıyor” dedi.

Yol Haritası: Katma Değer, Yeşil Dönüşüm ve Dijitalleşme

Kılıçer ayrıca, pazar çeşitliliğini artırmak, markalaşmaya odaklanmak ve yeşil dönüşüm ile dijitalleşmeye yatırım yapmanın ihracatçılar için öncelikli olduğunu belirtti. “Bu adımların sonuç verebilmesi için ihracatçının maliyet baskısı altında yalnız bırakılmaması gerekiyor” diye ekledi.

Önceki Haber Mobilya Fiyatlarındaki Artışın Nedenleri: Neden Bu Kadar Pahalı Oldu?
Benzer Haberler
Rastgele Oku