Mobilya Satışlarında Şartsız Değişim Talebi Üreticiye Zarar Veriyor

Mobilya Satışlarında Şartsız Değişim Talebi Üreticiye Zarar Veriyor

Artan perakende satışlarına rağmen mobilya üreticileri ve mağazalar, son yıllarda artan iade ve değişim talepleri nedeniyle ciddi zararlarla karşı karşıya kalınıyor. Üreticiler, birçok müşterinin keyfi sebeplerle ürünleri iade ettiğini ve tüketici hakem heyetinin incelemelerinin yetersiz olduğunu belirterek, yanlış kararlar alındığını ifade ediyor.

E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte iade ve değişim taleplerinin hızla arttığını belirten üreticiler, müşterilerin kullanıcı hatası olmasına rağmen ürünleri iade belirtiyor. Ürünlerin nakliye maliyetlerinin yanı sıra kullanılmış olmalarından dolayı tekrar satılamayacağını ifade eden üreticiler, tüketici hakem heyeti bilirkişilerinin yeterli bilgiye sahip olmadıklarını belirtiyorlar.

Kusur Tespitinde Değişiklikler

Bursa Marangozlar ve Benzerleri Odası Başkanı Cemil Vardar, 2018’de göreve geldiklerinde tüketici şikâyetlerinin oda tarafından değerlendirildiğini ve esnaf arkadaşlarıyla birlikte sorunların çözüldüğünü ifade etti. Ancak 2020’den sonra bu görev meslek liselerindeki öğretmenlere verildi. Vardar, meslek öğretmenlerinin doğru tespit yapmasının zor olduğunu ve eski düzenlemenin geri getirilmesini istediklerini dile getirdi.

Perakende Sektöründe Şartsız Değişim

BTSO Halı ve Mobilya Perakende Komitesi Başkanı Serkan Feytek, perakende sektöründe müşterilerin ürünü beğenerek aldığını, ancak daha sonra keyfi sebeplerle iade etmek istediklerini söyledi. Bu durumun mağazacılar için büyük bir sorun olduğunu ve üretim maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle kar oranlarının düşük olduğunu dile getirdi. Feytek, tüketici hakem heyetinin şikâyetleri önceden işin uzmanlarına sunduğunu, ancak şu anda meslek liselerinin emekli öğretmenleri ve teorik bilgiye sahip kişilerin bu görevde olduğunu söyledi. Bu da yanlış kararların alınmasına ve üreticilerin zarar görmesine yol açıyor.

Mobilya sektöründe internet satışlarının yaygınlaştığını, ancak şartsız iade taleplerinin üreticileri zor durumda bıraktığını belirten Feytek, ürünlerin gerçekten hatalı olduğunu ispatlama şartının getirilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Bu sayede sektörün e-ticarette sürdürülebilir bir konuma gelebilmesinin mümkün olacağını dile getirdi.

Önceki Haber SATSO Mobilya Üreticileri ve Malzemecileri Komitesi İstişare Toplantısında Bir Araya Geldi
Sonraki Haber Avcılar'da Mobilya Fabrikasında Korkutan Yangın
Benzer Haberler