Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri Sektörü İhracatta İstikrarlı Büyümesini Sürdürüyor

Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri Sektörü İhracatta İstikrarlı Büyümesini Sürdürüyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2024 Ekim ayı ihracat verilerini açıkladı. Bu verilere göre Türkiye’nin ekim ayındaki ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %3,6 artarak 23,6 milyar dolara kadar ulaştı. Mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörü de ihracatını arttırarak ekim ayında 691 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektör, yılın ilk 10 ayında toplam 6,5 milyar dolarlık ihracata ulaşırken, en büyük ihracat artışı %25 ile Amerika Birleşik Devletleri’ne oldu. Irak ise 922 milyon dolarlık ihracat ile sektörün en çok ihracat yaptığı ülke olarak öne çıktı.

2024'ün ilk 10 ayındaki ihracat, 2023'ün aynı dönemine kıyasla 209,7 milyar dolardan 216,4 milyar dolara kadar yükseldi. Geçtiğimiz yıl ekim ayında 676 milyon dolar olan mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı, bu yıl aynı dönemde 691 milyon dolara kadar ulaştı. Irak, 922 milyon dolarlık ihracat ile ilk sırada yer alırken, onu 364 milyon dolarla Birleşik Krallık ve 323 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri takip etti. Almanya, Libya, İran, Fas, Fransa, Romanya ve Gürcistan da sektörün güçlü ihracat yaptığı ülkeler arasında yer aldı.

İhracatta İstikrar Vurgusu

İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, dünya ticaretindeki zorluklara rağmen sektörde istikrarın önemini vurguladı. Özkan, “Ticarette krizler, ham madde temininde yaşanan sıkıntılar ve ekonomik dalgalanmalar gibi zorluklar söz konusu. Dünya genelinde rekabet etmek, daha fazla özen ve dikkat gerektiriyor. Yerli üreticilerimiz bu koşullara her zaman hazırlıklı ve ihracatta istikrarlı bir başarı grafiği çiziyorlar,” dedi. Özkan ayrıca, hızlı bir şekilde değil, adım adım büyümeyi ve bu hedefleri sürekli artırarak ilerlemeyi amaçladıklarını dile getirdi.

2024 yılının ilk 10 ayını başarılı bir şekilde geçirdiklerini ifade eden Özkan, sektörün fuarlar ve tanıtım etkinlikleri ile global pazarda rekabet avantajını artırmak için çalıştığını söyledi. Yılın kalan iki ayında da yüksek performansla ilerleyerek 2025’e güçlü bir başlangıç yapmayı hedeflediklerini ekledi.

Önceki Haber Koleksiyon Mobilya, Geri Alım Programını Tamamladı
Sonraki Haber Mobilya İhracatı Ekim Ayında Yükselişe Geçti
Benzer Haberler