Doğanlar Mobilya Grubu 2024’te 10 Milyar TL Ciroya Ulaştı

Doğanlar Mobilya Grubu 2024’te 10 Milyar TL Ciroya Ulaştı

Doğanlar Mobilya Grubu, 2024 yılında güçlü bir performans sergileyerek cirosunu bir önceki yıla göre %52 artırarak 10 milyar TL’ye çıkardı. Enflasyon muhasebesi dahil hasılat 11,8 milyar TL olurken, Grup 3,6 milyar TL brüt kâr elde etti ve %30 brüt kâr marjını korudu.

Yurt içinde 685, yurt dışında ise 110 olmak üzere toplamda 795 satış noktasına ulaşan Grup, 2024’te 65 yeni mağaza açılışı yaptı. Satış noktası sayısı %9, toplam satış alanı ise %7,5 oranında büyüdü. Grubun ihracat payı %6 olarak gerçekleşti.

Yatırımlar Arttı, Sürdürülebilirlik Öne Çıktı

2024’te Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarına 106,6 milyon TL ayıran Doğanlar Mobilya Grubu, Maltepe, Düzce ve Çanakkale’deki tasarım merkezlerinde yapay zekâ ve VR/AR destekli projelerle verimliliği artırdı. Geri dönüştürülmüş kumaşlar ve biobazlı sunta gibi çevre dostu malzemeleri üretim süreçlerine entegre eden Grup, enerji ihtiyacının bir bölümünü de 9.542 kWp kapasiteli GES sistemleriyle karşıladı.

Dijitalleşme ve Operasyonel Güçlenme

Düzce ve Biga’daki tesislerin çatısına kurulan GES sistemlerinin yanı sıra, üretimde robotik otomasyon ve MES-SCADA sistemleri aktif hale getirildi. İzmir'de başlatılan nitelikli teslimat modeli, ülke genelinde yaygınlaştırılmaya başlandı.

Grup, ayrıca mobilya sektöründe bir ilki gerçekleştirerek “Rise With SAP HANA” projesiyle tüm iş süreçlerini buluta taşıdı. Robotic Process Automation (RPA) projeleri hayata geçirildi, sanal asistan uygulamaları devreye alındı.

2025 Hedefi: Sürdürülebilir Büyüme ve Global Yayılım

2025 yılı için 14,4 milyar TL satış geliri hedefleyen Doğanlar Mobilya Grubu, 40-50 yeni mağaza açarak büyüme ivmesini sürdürmeyi planlıyor. Sürdürülebilirliği iş modelinin merkezine koyan Grup, tedarikçi eğitimleri, atık azaltma projeleri ve çevre dostu üretim yöntemleriyle çevresel etkisini en aza indirmeyi amaçlıyor.

Küresel pazarlarda da büyümesini sürdüren Grup; ABD’de Doğtaş, Avrupa ve Asya’da Kelebek, Afrika’da ise BİGA Home markalarıyla faaliyet göstererek farklı coğrafyalardaki müşteri ihtiyaçlarına yanıt veriyor.

Önceki Haber Yeni Evlenecekler İçin Müjde! Beyaz Eşya ve Mobilyada İndirim Geliyor
Sonraki Haber MOSDER Başkanı Karaçak: “ABD’nin Çin’e Yönelik Vergi Kararı, Türk Mobilyası İçin Yeni Bir İhracat Dönemini Başlatıyor”
Benzer Haberler